Archive

Ποιες είναι οι προβιοτικές τροφές

(προ +βιος = προάγουν τη ζωή)

Τα προβιοτικά τρόφιμα, είναι αυτά που περιέχουν  ζώντες μικροοργανισμούς (προβιοτικά), οι οποίοι όταν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες, μπορεί να αποδειχθούν ωφέλιμοι για την υγεία μας, αφού συμβάλλουν στη διατήρηση καλής βακτηριακής ισορροπίας στο γαστρεντερικό σωλήνα.

Οι πιο κοινοί τύποι προβιοτικών βακτηρίων είναι οι Λακτοβάκιλοι και τα Μπιφιντοβακτήρια.

Τα ευεργετικά οφέλη τους στην υγεία μας, είναι:

  • Πρόληψη / καλύτερη αντιμετώπιση των γαστρεντερικών ασθενειών (φλεγμονώδης ασθένεια εντέρου-IBD, νόσος Crohn, ελκώδης κολίτιδα, διάρροια, γαστρεντερίτιδα, κολίτιδα, έλκη, λοιμώξεις, δυσκοιλιότητα κα).
  • Ενίσχυση του ανοσοποιητικού (αλλεργίες, ουρογεννητικές μολύνσεις, χαμηλό ανοσοποιητικό, φλεγμονές, τροφικές δηλητηριάσεις, χρήση αντιβιοτικών κα).
  • Βελτίωση της εντερικής λειτουργίας (πέψη, απορρόφηση συστατικών).
  • Βελτίωση πολλών παραμέτρων (χοληστερόλη, διαβήτης, παχυσαρκία, ατοπικές ασθένειες, στοματική υγεία κλπ).
  • Καλύτερος μεταβολισμός (απορρόφηση ιχνοστοιχείων, παραγωγή βιταμινών, μεταβολισμός λιπιδίων κα).
  • Αντικαρκινική δράση.
  • Αντιμετώπιση της δυσανεξίας στη λακτόζη.

Πως δρουν

Τα προβιοτικά βακτήρια που συνθέτουν την εντερική χλωρίδα μας, είναι υπεύθυνα για τη ζύμωση (επεξεργασία) διαφόρων ουσιών από την τροφή μας ή τα γαστρικά υγρά, με αποτέλεσμα να παράγουν ωφέλιμα παραπροϊόντα για τον οργανισμό, σε αντίθεση με τα μη ωφέλιμα που παράγουν τοξίνες.

Γιατί να τρώμε προβιοτικές τροφές

Τα ωφέλιμα βακτήρια που περιέχουν οι προβιοτικές τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση, ασκούν πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό μας.

  • Παράγουν αντιμικροβιακές ουσίες
  • Ανταγωνίζονται τα παθογόνα βακτήρια
  • Βελτιώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Προάγουν την πέψη και θρέψη στον οργανισμό

Η δόση μας!

Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να τα καταναλώνουμε σε κάθε γεύμα μας.
Μία κουταλιά της σούπας πίκλες ή Mίσο σε κάθε γεύμα, μας παρέχουν αρκετά ωφέλιμα προβιοτικά βακτήρια για καλή υγεία. Προτείνουμε κυρίως τα φυτικά προβιοτικά τρόφιμα, για να αποφεύγουμε τις όποιες παρενέργειες από ζωικές τροφές ή αν είμαστε απολύτως χορτοφάγοι.

Φυτικά προβιοτικά τρόφιμα, είναι:

  • Πίκλες (χωρίς ξύδι): ενισχύουν την πέψη λόγω των λακτοβακτηρίων τους. Φτιάχνονται εύκολα με ριζώδη και υπέργεια λαχανικά όπως: καρότο, ρέβα, ραπάνι (daikon), αγγουράκι, κουνουπίδι, κρεμμύδι κα.

  • Ξυνολάχανο (χωρίς ζάχαρη): πλούσιο σε βιτ C, A, E, λακτοβάκιλους.

  • Μίσο (φυσικής ζύμωσης): προβιοτική Υπερτροφή, πλούσιο σε ένζυμα, λακτοβακτήρια, πρωτεΐνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, ισοφλαβόνες κα. Περισσότερα ΕΔΩ.

  • Σάλτσα σόγιας και Ταμάρι (φυσικής ζύμωσης): περιέχει μεγάλο αριθμό λακτοβακίλων, ενζύμων, πρωτεΐνες, πολλά ιχνοστοιχεία κα. Περισσότερα ΕΔΩ.

  • Τέμπε: ο vegan ανταγωνιστής του κρέατος που το νικά σε θρεπτικά στοιχεία. Περισσότερα ΕΔΩ.
  • Ναττό: με 1 εκατομμύριο ενεργά βακτήρια ανά 10 γρ. Περισσότερα ΕΔΩ

Σχόλια ( 4 )

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X