Archive

Κύκλος τεσσάρων μαθημάτων για την Μακροβιοτική διατροφή

ΒΑΣΙΚΗ ΔΟΜΗ 

  1. Σύνδεση τροφής και υγείας:
    Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου» Ιπποκράτης.
    Η τροφή μεταβολίζεται και θρέφει το σώμα. Ποιοτική τροφή σημαίνει ποιοτικά κύτταρα και καλή υγεία.
  2. Διαρρύθμιση και εξοπλισμός κουζίνας:
    Βασικές οδηγίες για καλύτερη λειτουργικότητα στην κουζίνα.
  3. Βασικές συνταγές:
    Ξεκινώντας την μακροβιοτική εμπειρία με απλά βήματα.
    Καστανό ρύζι που δεν κολλάει και δεν καίγεται, όσπρια που βράζουν στην ώρα τους, σούπες με Μίσο, γεμάτες ένζυμα και προβιοτικά που δεν είναι ούτε αλμυρές, ούτε άνοστες.
  4. Βασικά θεραπευτικά σχήματα (home remedies):
    Πως μετατρέπουμε την κουζίνα μας σε θεραπευτήριο.
    Από έναν απλό πυρετό ή μια απλή υπερένταση, μέχρι την αντιμετώπιση μιας αιμορραγίας.
    Θεραπευτικές συνταγές (remedies) από φυσικά συστατικά που μπορεί και πρέπει να υπάρχουν σε κάθε “Μακροβιοτική» -και όχι μόνο- κουζίνα.
  5. Παλιές και νέες πρώτες ύλες:
    Εξοικείωση με τα υλικά της Μακροβιοτικής διατροφής:

    • Δημητριακά, Αυτά που βάζουμε στο γάλα το πρωί ή κάτι πολύ παραπάνω;
    • Είναι το κριθάρι κάτι διαφορετικό από το κριθαράκι;
    • Το κεχρί δεν είναι για τα πουλιά;
    • Με τι συνδυάσονται τα φύκια εκτός από τις “μεταξωτές κορδέλες”;
    • Tempeh, seitan, natto, umeboshi, miso. Θα μάθουμε και ξένες γλώσσες!
  6. Τρόποι μαγειρέματος:
    Η ποικιλία στο μαγείρεμα, εξασφαλίζει την ισορροπία.
    Από την ωμοφαγία, ως την χύτρα ταχύτητας και τον φούρνο.
    Στον ατμό, βραστά, ζεματιστά, τσιγαρισμένα, βρασμένα για λίγο, για αρκετά, για πολύ, nishime, kinpira και άλλα πολλά.
    Κάθε πιάτο αποκτά διαφορετική ενέργεια αναλόγως του τρόπου επεξεργασίας του.
  7. Το Μακροβιοτικό πιάτο:
    Μαθαίνοντας το Πρότυπο της Μακροβιοτικής Διατροφής.
    Δημητριακά, λαχανικά, όσπρια, προϊόντα ζύμωσης, ξηροί καρποί, φρούτα, φύκια, έλαια, ξύδια, σιρόπια, βότανα, μπαχαρικά, καρυκεύματα, είναι εκεί για να απαντήσουν στο πόσο περιοριστική και μονότονη διατροφή δεν είναι η Μακροβιοτική.
  8. Ενεργειακή ανάλυση τροφών:
    Κάθε τροφή έχει μία ενέργεια που μας επηρεάζει ανάλογα.

    • Βασικές αρχές της γλώσσας yin-yang.
    • Αναγνώριση και κατάταξη τροφών βάσει των χαρακτηριστικών τους: Μέσα-έξω, πάνω-κάτω, ζεστό-κρύο, αρσενικό-θηλυκό κ.ο.κ.
    • Όλα γύρω μας αναλύονται σε σχέση με κάτι άλλο.
    • Η μόνη παγκόσμια γλώσσα που μας επιτρέπει να κατανοήσουμε τον εαυτό μας σε σχέση με ό,τι μας περιβάλλει. Το ταξίδι σε αυτή την, απλή σε κατανόηση και συναρπαστική σε δυνατότητες, γλώσσα ξεκινάει από το πιάτο μας.
  9. Γεύματα ενός πιάτου (One dish meals):
    Μακροβιοτικές συνταγές «Όλα-σε-ένα»
    Γίνεται Μακροβιοτική σε μία μόνο κατσαρόλα; Γίνεται και απαιτεί γνώση, κατανόηση και πειραματισμό. Ένα ολόκληρο μάθημα αφιερωμένο στο να δώσει ιδέες.
  10. Γλυκά και επιδόρπια:
    Φυσική γλύκα για φυσική απόλαυση.
    Χωρίς ζάχαρη και ζωικά, χωρίς γαλακτοκομικά. Θρεπτικά και θεραπευτικά. Και νόστιμα. Και εύκολα. Και σε κάθε μάθημα.
  11. Διαμόρφωση Μενού (Menu planning):
    Πως προγραμματίζουμε το μαγείρεμα για να μην περνάμε όλη την ημέρα στην κουζίνα; Πώς διαμορφώνουμε την κουζίνα μας; Πώς κανονίζουμε τις προμήθειές μας; Πώς τις αποθηκεύουμε; Πως μετατρέπουμε το φαγητό της προηγούμενης ημέρας σε ένα νέο πιάτο; Πόσο “κρατάνε” τα φαγητά;
  12. Πρωινό:
    Το σπουδαιότερο γεύμα της ημέρας με λίγα λόγια.
    Νομίζετε πως ξέρετε τι είναι ένα πρωινό με δημητριακά; Νομίζετε.
  13. Προσαρμογή στην καθημερινότητα:
    Αλλαγές ανάλογα με τις ανάγκες.
    Πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό, σνακ, επιδόρπια. Γνωρίζουμε ότι δεν έχετε όλη την ημέρα για μαγείρεμα… Εμείς σας δίνουμε ιδέες πώς να κάνετε την μετάβαση στην Μακροβιοτική κουζίνα χωρίς να φέρετε πάνω κάτω τις (εκτός φαγητού) δραστηριότητές σας.
  14. Καθημερινοί μύθοι γύρω από τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες:
    Ισχύει ότι μας προβάλλει το σύγχρονο μάρκετινγκ;
    Τροπικά φρούτα τον χειμώνα, άφθονη λήψη υγρών-νερού, Ένα γιαουρτάκι για ελαφρύ βραδινό, η παραδοσιακή ελληνική χωριάτικη (από τα χωριά της Λατινικής Αμερικής) και η παραδοσιακή Ναπολιτέν μακαρονάδα (Από την Νάπολη …της Κίνας και της Λατινικής Αμερικής), Η κακιά γλουτένη και η μεταλλαγμένη σόγια.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ιούλιος, 2018

No Events

 

Σχόλια ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    X