Archive

Μελομακάρονα δίχως ζάχαρη
(όπως την δοκίμασε και μας την έδωσε η κυρία Γιαννοπούλου)

– 500ml παρθένο ελαιόλαδο
– 300γρ σιρόπι ρυζιού
– 750γρ αλεύρι τ. 70%
– 250γρ αλεύρι ολικής σκληρό
– 200γρ σιμιγδάλι ψιλό
– 1 κΣ σόδα
– 2 κΣ baking powder
– 50ml κονιάκ
– 150γρ χυμό πορτοκάλι
– ξύσμα από 3 πορτοκάλια και 1 λεμόνι
– 1 κ.Σ. κανέλλα κεϋλάνης σκόνη
– 1/2 κ.Σ γαρύφαλλο σκόνη

  • Ανακατεύουμε τα στερεά υλικά και τα υγρά υλικά χωριστά. Τα ενώνουμε και φτιάχνουμε μία ζύμη που να πλάθεται (όχι πολύ μαλακή, αλλά ούτε και πολύ σφιχτή).
  • Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί για 15΄, σκεπασμένη με μια πετσέτα. Αν, όταν την ξεσκεπάσουμε έχει αφήσει λάδι, το αποχύνουμε. Το ταψί που θα βάλουμε τα μελομακάρονα, δεν το βουτυρώνουμε, παρά βάζουμε λαδόκολλα. Φτιάχνω μικρά τα μελομακάρονά μου από τη ζύμη, γιατί φουσκώνουν αρκετά μέσα στο φούρνο και αφήνω αρκετή απόσταση μεταξύ των. 
  • Ψήνουμε στους 200 βαθμούς, για περίπου 20-25΄. (Αυτά που ψήσαμε για 25, γίνανε πιο συμπαγή, και κρατούσαν καλύτερα μετά το σιρόπιασμα)

Για το σιρόπι

Σε ένα κατσαρολάκι, όπου θα μπορούν να χωρέσουν 4-5 μελομακάρονα, βάζω 1 κιλό σιρόπι ρυζιού, με λίγο νεράκι (περίπου 150-200ml) και μία πρέζα αλάτι. Μόλις το σιρόπι βράσει, αρχίζει να αραιώνει, και το νερό βοήθησε να γίνει πιο καλά απορροφήσιμο. Βουτάμε μέσα στο σιρόπι που βράζει πια στο χαμηλό (πχ στο 2) όσα μελομακάρονα χωράνε. Θα τα αφήσω μέσα περίπου 2΄, γυρίζοντάς τα μαλακά, πάνω και κάτω, να σιροπιαστούν από όλες τις πλευρές τους. Τα βάζω σε ένα άλλο πιάτο,  πασπαλίζω με καρύδια και αφήνω να τραβήξουν.

Εναλλακτικό σιρόπιασμα: Ετοιμάζω πρώτα το σιρόπι, βράζοντάς το, και το αφήνω να κρυώσει. Ετοιμάζω ύστερα τα μελομακάρονα και τα βουτάω ζεστά στο κρύο σιρόπι. Τα γυσρίζω και από τις δύο πλευρές για 1 λεπτό συνολικά, τα βάζω σε πιατέλα και πασπαλίζω με το καρύδι.

Καλή επιτυχία!!!!!

Σχόλια ( 2 )

  • Μίκα Κιτρίνα says:

    Τι χωρίς ζάχαρη; το σιρόπι ρυζιού, τι είναι ακριβώς; Νομίζω μας κοροϊδεύετε. Μετρήστε σάκχαρο μετά από την κατανάλωση αυτού του μελομακάρονου κ μετά από συμβατικό να δούμε πιο ανεβάζει το σάκχαρο πιο πολύ. Μόνο με απλό έλεγχο του γλυκαιμικου δείκτη των υλικών αυτής της συνταγής, σίγουρα αυτό, αλλά δεν περιέχει ζάχαρη. Γελοιότητες. Επικίνδυνες γελοιότητες.

    • Ο.Ν.Ε. project says:

      Χαίρετε! Η αλήθεια είναι ότι όλα τα γλυκαντικά έχουν μία επιβάρυνση και πρέπει να αποφεύγονται από άτομα λ.χ. με διαβήτη. Εν τούτοις το σιρόπι ρυζιού έχει 23,5% Γλυκόζη, 30,5% Μαλτόζη και 23% Σύνθετους υδατάνθρακες DP2, άρα ουδεμία σχέση έχει με την κοινή επεξεργασμένη ζάχαρη. Το δε Σιρόπι βύνης ρυζιού έχει αντίστοιχα 9% Γλυκόζη, 37% Μαλτόζη και 30,5% Σύνθετους υδατάνθρακες DP2. Η δε λευκή κρυσταλλική ζάχαρη είναι σουκρόζη, ένας δισακχαρίτης που διασπάται στο στόμα από τα ένζυμα του σάλιου και μπαίνει κατευθείαν στην κυκλοφορία του αίματος.
      Όσο για τον γλυκαιμικό δείκτη, έχουμε τις επιφυλάξεις μας για την σημασία του… Για παραάδειγμα το σιρόπι Αγαύης έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη αλλά έχει 75-80% περιεκτικότητα σε φρουκτόζη με κίνδυνο δημιουργίας αντίστασης ινσουλίνης… Αν θέλετε το ψάχνετε για τις τροφές πλούσιες σε φρουκτόζη!
      Σας ευχαριστούμε για το σχόλιο!

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X